методобєднання



ПОГОДЖЕНО                                                                      ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник директора                                                             Директор школи

з навчально-виховної роботи                                                ____А.В.Хоменко


______В.Я.Лавриненко








План роботи методоб'єднання вчителів початкових класів 

Грунської загальноосвітньої школи I-III ступенів 

на 2017-2018 н.р.

                                                                                                        Голова методичного обєднання:
                                                                                                        Кир'ян Т.І.







Аналіз роботи

У 2016-2017 н.р. методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над впровадженням нових методик, технологій навчання та виховання молодших школярів, вивченням досягнень науки та педагогічного досвіду.

Внаслідок цього підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, пошуку ефективних форм і методів роботи.

Заслуговує на увагу досвід роботи творчої групи по впровадженню інноваційних технологій з метою підвищення результативності навчально- виховного процесу (керівник Шевченко А.С.)

Широко ввійшло в практику роботи моделювання та проведення нестандартних уроків, використання інформаційних та компютерних технологій у навчально-виховному процесі. Учні початкових класів брали участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», всеукраїнській народознавчій грі «Соняшник», всеукраїнському природничо-інтерактивному конкурсі «Колосок».  Як результат  наполегливої роботи вчителів-початківців над науково-методичною проблемою школи, підвищився рівень знань та вихованості школярів початкової ланки.

Традиційними стали творчі звіти вчителів, звіти про підвищення кваліфікації на курсах при обласному інституті післядипломної освіти.

Жоден учень початкових класів не стоїть на внутрішкільному обліку як важковиховуваний.

Однак у роботі методобєднання є ряд недоліків і невикористаних резервів. Низьким залишається рівень знань, умінь і навичок значної частини учнів з української мови та математики. Недостатня увага звертається на роботу з обдарованими та здібними учнями. Частина школярів не оволоділа єдиним мовним режимом. Відчувається недостатній зв’язок з батьками.

Виходячи з цього, методичне об’єднання вчителів початкових класів  у новому 2017-2018н.р. працюватиме над проблемою: «Формування в учнів початкової школи ключових компетентностей  за умов інноваційної освіти» і ставить перед собою такі завдання:

1.                      Спланувати і організувати роботу циклового методичного обєднання.

2.                      Удосконалити методичну культуру кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності.

3.                      Забезпечення удосконалення  уроку як основної форми навчально-вихного процесу:

-         впровадження інноваційних сучасних  технологій (ІКТ, проектних технологій, інтерактивних технологій, технологій розвитку критичного мислення учнів, здоров’язберігаючих технологій);

-         накопичення і систематизація в кабінетах початкових класів дидактичного роздаткового матеріалу;

-         проведення уроків з використанням технічних засобів навчання (підвищення їхньої ролі в активізації пізнавальної діяльності школярів)

4.                      Продовжити роботу творчої групи вчителів, які працюють над проблемою «Урізноманітнення  методів і прийомів  роботи на уроках математики з метою формування логіко-математичної компетеності учнів».

5.                      Вивчати і узагальнити передовий педагогічний досвід роботи вчителя-методиста Шевченко А.С/ з проблеми: «Взаємопов’язаний розвиток мовлення і мислення, навчання молодших школярів побудови зв’язних висловлювань з метою формування мовленнєвих компетентностей в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти».

6.                      Зробити вибірку психолого-педагогічної, методичної літератури з проблеми над якою працює методобєднання.

7.                      Систематично здійснювати міжпредметні звязки, які будуть сприяти розширенню кругозору учнів.

8.                      Творчо використовувати у своїй педагогічній діяльності матеріали фахових періодичних видань.

9.                      Посилити  роботу з учнями, які мають навчальні досягнення початкового рівня.

10.                  Впровадження принципів і вимог нового Державного стандарту початкової загальної освіти у навчальний процес молодших школярів

11.                  Запровадити декаду «Я атестуюсь», яка включає проведення відкритих уроків і звіт на робочому місці.



























































Відомості про членів шкільного методобєднання





№ п/п
Прізвище,
імя,
по батькові, навчальний заклад
Освіта
Педстаж,
категорії
Питання над якими працюють члени м/о
Форма звітування
1
Шевченко А.С.,
Грунська ЗОШ
вища
39р., вища, вчитель-методист
Формування мовленнєвих компетентностей  молодших школярів
Авторська година
2
Кирян Т.І.
Грунська ЗОШ
вища
37 р., вища, старший вчитель
Особистісно орієнтоване навчання дітей молодшого шкільного віку за І.С.Якиманською
Звіт
3
Осмоловська Л.І.
Грунська ЗОШ
вища
29., вища, старший вчитель
Формування навчальних компетентностей молодших школярів шляхом стимулювання навчально-пізнавальних інтересів за В.В. Теплинською, В.В. Желановою.
Виступ
4
Перерва Л.О.
Грунська ЗОШ
вища
26 р., І категорія
Розвиток пізнавального інтересу як засіб формування особистості молодшого школяра
Доповідь
5
Тарасенко Н.О.
Грунська ЗОШ
вища



6
Москаленко Т.М.
Вязівський НВК
вища
31р.,
Особистісно-зорієнтоване, індивідуально-групове навчання учнів початкових класів у сучасному освітньому просторі
Доповідь
7
Кучер Н. І.
вища
25р.,
Розвиток пізнавальної активності та самостійності у процесі навчальної індивідуально-групової форми діяльності
Звіт

Кучер Т.М.
вища
39р.,
Формування дитячого колективу в умовах дошкільного виховання
Виступ

















Засідання 1.

Серпень

Тема. Підвищення професійної компетентності педагогів в умовах ШМО

У кожному з нас криються потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, аби розкрити цей потенціал

                                                     Мартін Лютер Кінг

1.       Аналіз роботи шкільного методичного обєднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за попередній навчальний рік.

Кирян Т.І.

2.     Обговорення і коригування річного плану роботи школи на 2017-2018 н.р.   

Вчителі 1-4 кл.

3.     Обговорення і затвердження плану роботи методичного обєднання вчителів початкових класів на 2017-2018  н.р.

Вчителі 1-4 кл.

4.     Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах в умовах інклюзивного навчання.

Кирян Т.І.

5.     Актуальний діалог.

ü Обговорення проекту Державного стандарту початкової загальної освіти;

ü Обговорення проекту нового Закону про освіту;

ü Про запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня.













Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:

1)    опрацювати Концепцію «Нова українська школа», затверджену Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;

2)    ознайомитися з наказом МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;

3)    ознайомитися з проектом Державного стандарту початкової загальної освіти № б/н від 26.07.2017 р.

4)    переглянути сюжет ТРК «Київ» про провадження Нової української школи;

5)    опрацювати Лист МОН України від 07.06.2017 р. № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 н.р. та навчальні плани ЗНЗ»;

6)    ознайомитися з Інформаційним повідомленням від 14.03.2017р. № б/н «Перелік навчальних програм, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;

7)    взяти до уваги наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ»;

8)    опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р.;

9)    опрацювати Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436 «Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;

10)     ознайомитися з наказом МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 р. № 1222»;

11)     опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;

12)      опрацювати Лист МОН України від 06.09.2016 р. № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз'яснень з організації навчально-виховного процесу в початковій школі»;

13)  ознайомитися з Листом МОН України від 15.09.2015 р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;

14)  опрацювати Лист МОН України 1/9-413 від  27.07.2017р. «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 н. р.».



Засідання 2

Жовтень

Тема. Формування громадянської  компетентності    молодших школярів

Не питай, що твоя Батьківщина може зробити для тебе, – спитай, що ти можеш зробити для неї.

                                          Джон Кеннеді

1.     Основи формування національної самосвідомості молодших школярів.

Тарасенко Н.О..

2.     Формування громадянської компетентності в умовах дошкільного виховання.

Кучер Т.М.

3.     Аукціон методичних ідей «Форми, методи, засоби національно-патріотичного виховання молодших школярів».

Шевченко А.С.

4.     Створення дидактичної картотеки  «Етимологічні п’ятихвилинки на уроках української мови – ефективний засіб національно-патріотичного виховання».

Москаленко Т.М.

5.     Створення методичного кейсу для вчителя «1000+1 ідея організації національно-патріотичного виховання молодших школярів».

Кучер Н.І.

6.     Актуальний  інструктаж «Уроки мужності: виховуємо патріотів».

Перерва Л.О.















Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:

1)    опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015р.;

2)    опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;

3)    опрацювати Лист МОН України 1/9-413 від  27.07.2017 р. «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 н. р.»;

4)    ознайомитися з Інформаційним повідомленням № б/н від 05.07.2017 р. про навчально-методичний комплект  «Початкова школа: виховання на цінностях – у двох частинах»;

5)    ознайомитися з Указом Президента України від 14.10.2014р. № 806 «Про День захисника України»;

6)    ознайомитися з Указом Президента України від 13.11.2014р. № 871 «Про День соборності України»;

7)    ознайомитися з Указом Президента України від 13.10.2014р. № 872 «Про День Гідності та Свободи»;

8)    опрацювати лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9 – 412 «Про проведення Уроків мужності»;

9)    опрацювати лист МОН від 23.04.2015р. № 1/9 – 188 «Щодо відзначення Дня пам'яті  та примирення  і Дня перемоги над нацизмом у Європі»;

10)         опрацювати літературу з проблеми національно-патріотичного виховання дитини молодшого шкільного віку, зокрема С.Ф.Русової, В.О.Сухомлинського, Г.Г.Ващенка, П.Д.Юркевича, М.Г.Стельмаховича, І.Д.Беха, О.Вишневського, Ю.Д.Руденка, О.Я.Савченко;

11)  підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо формування громадянської компетентності молодших школярів.

















Засідання 3

Січень

Тема. Здоровязберігаючі технології – крок до культури здоровя.

Якими діти народжуються, це ні від кого не залежить, але щоб вони шляхом правильного виховання стали хорошими – це в нашій владі

                                                    Плутарх

1.   Використання здоровязберігаючих технологій в роботі з молодшими школярами.

Шевченко А.С.

2.    Аукціон методичних ідей «Види оздоровчої  діяльності  на уроках та у виховній роботі ».

Осмоловська Л.І.

3.   Організація діяльності з формування навичок здорового способу життя в дітей дошкільного віку, як запорука успішного навчання в початковій ланці школи.

Кучер Т.М.

4.   Створення дидактичної картотеки  «Здоровязберігаючі технологій на уроках математики».

Кучер Н.І.

5.   Актуальний коментар:  ДПА-2018.

Москаленко Т.М.

6.    Презентація  методичного кейсу для вчителя «Практика виховання у початковій школі: сценарії, розробки виховних заходів, дидактичний матеріал»

Перерва Л.О.







Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями

Опрацювати літературу:

1)  Бойченко Т. Валеологія – мистецтво бути здоровим // Здоров'я та фізична культура. – 2005. − No2. – С. 1-4.

2) ВащенкоО., Свириденко С. Готовність вчителя до використанняздоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі //Здоров’я та фізична культура. – 2006. – No8. – С. 1-6.

3) Науменко Ю.В. Здоров’язберігаюча діяльність школи // Педагогіка.

2005. − No6. − С. 37-44. 5

4)  Науменко Ю.В. Здоров’яформуюча діяльність дитячого будинку і

школи-інтернату // Методист. − 2005. − No2. − С.45-49.

5) ЧеботареваО.В.Теоретический семинар "Использование здоровьесберегающих технологий в работе педагога" [електронний ресурс]

режим доступу http://festival.1september.ru/articles/503900/









































Засідання 5

Травень

Тема. Підсумок роботи методичного обєднання за рік

Умійте осмислити пройдений шлях. Осмислення вже зробленого є великим багатством школи

                                                                                                   В.О.Сухомлинський

1.     Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.

Кирян Т.І.

2.     Виставка досягнень членів МО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).

Вчителі 1-4 кл.

3.     Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Вчителі 1-4 кл.

4.     Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та  міжнародних конкурсах.

Осмоловська Л.І.















\



Заходи по роботі з обдарованими дітьми



1.       Розробити систему роботи по вивченню дітей з високим рівнем розвитку здібностей. (Класоводи, психолог)

2.       Розробити індивідуальні корекційно-розвивальні  заняття для обдарованих дітей. (Психолог, вчителі)

3.       Спланувати  роботу клубу «Чомучок» (Психолог)

4.       Використати можливість залучення обдарованих дітей до роботи у різних гуртках (вчителі)

5.       Забезпечувати участь вихованців у районних учнівських олімпіадах, виставках декоративно-ужиткового мистецтва. (Вчителі)

6.       Брати участь у районних конференціях, семінарах, школах передового досвіду з питань вивчення навчання та розвитку обдарованих дітей.








Заходи по вивченню, узагальненню і підвищенню навчальних досягнень учнів



1.     Методичному обєднанню вчителів початкових класів розробити тексти контрольних робіт для перевірки зрізу знань з української мови, математики (грудень, травень)

2.     Проведення директорських семестрових робіт (кінець кожного семестру)

3.     Згідно методичних рекомендацій дібрати тексти для перевірки техніки читання. (Вчителі, голова м/о)






































Немає коментарів:

Дописати коментар