Тема: Л.Глібов «Чиж та голуб».
Закріплення знань додавання і
віднімання
трьоцифрових чисел. Розв’язування задач на знаходження суми. Птахи
Мета:
- вчити передавати в
інтонації характери дійових осіб, продовжити знайомство учнів з особливостями
байки. Удосконалювати навички виразного читання, розвивати способи і види
читання байки,.
- формувати вміння
розв’язувати задачі на знаходження суми; закріплювати знання учнів про табличне
множення й ділення, порядок виконання арифметичних дій;
- збагачувати знання учнів про птахів.
- виховувати почуття порядності, милосердя,
співчуття.
Тип
уроку:
комбінований
Форма
проведення:
інтегрований урок читання, математики, природознавства.
Методико
– дидактичне забезпечення:
таблиці-схеми до задач, картки, малюнки птахів, геометричні фігури, паперові
конверти.
Матеріально
– технічне забезпечення: комп’ютер, проектор.
Хід
уроку
Організація
класу
Ранкові зустрічі
-
Добрий день, мої любі діти!
Вправа «Коло єднання»
Візьміться за руки і передайте тепло своїх долонь, посміхніться одне одному. Кожен
із вас – це часточка світу. Ми любимо себе. Ми любимо одне одного і все, що нас
оточує. Ми бажаємо всім здоров’я, миру і любові!
-Подивіться , скільки в нас гостей! Привітаймося з ними!
Доброго дня сонечку ясному!
Доброго дня дню прекрасному!
Доброго дня друзям усім!
Доброго дня гостям дорогим!
-Сідайте за парти, продовжуємо роботу.
Я запрошую вас зайняти свої місця. (хлопчики жестом
запрошують сісти дівчаток і лише потім сідають самі.)
-Які в нас виховані хлопчики, ну справжні джентльмени!
Спочатку запросили сісти дівчаток, а лише потім сіли самі. Молодці!
- Усі готові до уроку?
- Так.
Щоб урок
пройшов не марно,
Треба
сісти рівно й гарно
Дарма часу
ти не трать
Думать
треба! Працювать!
Отже, наш
урок повинен бути….
У – урожайний…..
Р –розвивальний…
О- організований…..
К –красивий…..
Гра «Очікування»
-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
_ А чого чекаю я від уроку, хочете
дізнатися? (я маю надію, що ви будете уважними, старанними, навчитесь
фантазувати і творити, у класі не буде жодного учня, який би не справився із
завданням.)
Мовно-артикуляційна розминка
1.
Вправи для розвитку дихання «Задми свічку»;
«Понюхай квіточку», «Пий
чай з блюдця », «Подми на пір’їнку».
2.
Чистомовка.
Ма-ма-ма – зимонька зима
Ла-ла-ла – снігу намела,
Ок-ок-ок – вкрила поле і лісок,
Ку-ку-ку –замела доріжку.
Ам-ам-ам- голодно пташкам,
Іть-іть-іть-ви їм допоможіть.
Актуалізація
опорних знань
- Який розділ почали вивчати? (Байки)
- Що таке байка? (Невеликий,
найчастіше віршований
твір повчального змісту).
- З творчістю якого байкаря почали знайомитись? (Л. Глібова)
Перевірка
домашнього завдання.
-Що було
задано додому?
Інсценізація байки «Коник-стрибунець»
-А ось наскільки ви були уважними, вивчаючи творчість
Л.Глібова ми перевіримо за допомогою вправи «ПАЗЛ».
Робота в парах.
- З окремих частин складіть уривок твору, зачитайте,
дайте назву.
а) «Лебідь, Щука і Рак».
- У чому причина того, що віз досі там? (непорозуміння один одного, відсутність погодженості дій).
б) «Коник-стрибунець».
- Хто був працьовитим? Безтурботним? (Муравей. Коник.)
Підсумок перевірки.
Оголошення
теми й мети уроку.
- Сьогодні ми продовжимо знайомитись з байками
Л.Глібова. А хто є головними героями нового твору ви дізнаєтесь розв’язавши
приклади.
Запишіть у зошитах число, класна робота. Виконаємо
приклади за варіантами.
Слайд
І в. – верхній ряд
240-40= 130-30= 280-20=
ІІ в. – нижній ряд
520+10= 100+200= 480-80=
330-20 = 650-50=
- Розмістіть результати прикладів у порядку зростання
й прочитайте відповідь.
Слайд «Вправа з ключем»
200 160 100 та 300
600 310 400
530
Ж И Ч Г Б О
Л У
Слайд 3 «Пернаті друзі»
(картинки)
- Сьогодні ми ознайомимося ще з однією байкою Л. Глібова.
«Чиж та Голуб», будемо закріплювати вміння додавати та
віднімати трицифрові числа, розв’язувати задачі.
Сприймання
нового матеріалу
1.Ознайомлення зі значенням слова сильце.
2. Читання байки вчителем
-Послухайте байку та дізнайтеся, яка історія трапилася зі
пташками.
Смисловий аналіз байки.
1.Словникова робота. Гра «Знайди пару»
2.Читання байки мовчки
- Які дійові особи байки?
- Коли і де відбулися події?
3.Читання «Ланцюжком»
4.Характеристика головних героїв
- Яким був Чижик?
- Яким був голуб?
-Що трапилось із Чижиком?
Чому він попав у сильце?
Хто бачив Чижика?
Чи допоміг Голуб Чижикові?
-Щоб ви робили,
коли б знайома чи незнайома людина потрапила в біду?
-Чи повинні люди виручати одне одного?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5.Вибіркове читання.
Прочитайте, у яких словах виявляється самовпевненість
і безсердечність голуба. Передайте під час читання пихатість, байдужість голуба
(«А що? Попавсь? От тобі й на! Вже,
певно, голова дурна…»)
- Прочитайте слова Голуба, де він хвастається,
виставляє себе, свій розум. Передайте голосом його зарозумілість і чванливість.
(«Не бійсь, мене б не піддурили…»)
- Які почуття викликає у вас поведінка Голуба?
- Кого з птахів жаліє
автор?
- В яких рядках виражена основна думка твору?
- Який рядок звучить як прислів’я?
- Які риси людського характеру засуджує поет? (Байдужість, зарозумілість, пихатість,
безсердечність, самовпевненість, хвалькуватість)
- А які насправді ці птахи в природі? Що нам про
це розповість «Довідкове бюро?»
Учень.
Чиж – маленький
птах. Живиться переважно комахами, насінням різних дерев, бур'янів. У природі
їх визначають за характерним зеленим забарвленням. Птахи корисні, декоративні,
знищують багато комах –шкідників. Потребують охорони.
- А чи цікаво вам дізнатись, яку вагу має птах? Для
цього пропоную розв’язати рівняння.
«Хвилинка-цікавинка»
Х:2=7
Х=7·2
Х=14
14:2=7
(14г. – важить чиж)
- Що нам скаже довідкове бюро про голуба?
Учениця.
Голуб – птах
середнього розміру. Живиться насінням культурних і диких рослин, ягодами. Є
прикрасою населених пунктів та об’єктом для різних наукових досліджень.
- Діти, я знаю, що ви любите птахів і допомагаєте їм
взимку. Пропоную за даними скласти задачу про збір насіння для
підгодівлю пташок.
«Поміркуй!»

5м.по 3кг.
Учень.
Для підгодівлі
птахів учні заготовили 3 мішечки насіння кавуна по 4 кг в кожному та 5 мішечків
насіння бур'янів по 3 кг .
Скільки всього кілограмів насіння заготовили учні?
1)
4·3=12 (кг)
2)
3·5=15(кг)
3)
12+15=27 (кг)
Вираз 4·3+3·5= 27 кг
Узагальнення
й систематизація знань
Розучування байки напам’ять.
- Діти, подивіться на дошку і назвіть геометричні
фігури.



- Де ми можемо використати ці фігури, щоб прийти на
допомогу зимуючим птахам? (Змайструвати
годівничку)
- А ми виготовляли з вами годівнички?
- У нас у школі на початку зими проходила акція
«Годівничка для синички». Пропоную вам обчислити периметр однієї з них.
Р = 20+15+20+15=70 (см)
- Будьте, діти, вірними, щирими, бережіть пташок
повсякчас.
Яке прислів’я могло бути заголовком до байки?



Вивчення байки напам’ять.
Розповідь байки напам’ять.
-Уявіть себе на місці Чижика. Що ви відчули в такій
ситуації?
Підсумок уроку
- Діти, питання добра і зла, зазнайства і лицемірства,
байдужості і людяності завжди хвилювали людей, турбують і зараз. А ви
на прикладах героїв казок, байок повинні виробляти в себе ту лінію
поведінки, виховувати ті риси характеру, які допомогли б вам стати справжніми
людьми.
Домашнє
завдання (диференційоване)
Оцінювання
роботи учнів на уроці з коментуванням.
Рефлексія.
«Продовж
речення»
·
Сьогодні на уроці я …
·
Я розповім
дома батькам про…
·
Сьогодні
мені урок … тому, що…
Учитель:
Знову
дзвоник пролунав
Час
прощатися настав.
За
роботу по заслузі
Щиро
дякую вам, друзі!
Немає коментарів:
Дописати коментар